Geldt het boetevrij inleveren voor alle materialen?

Ja, voor alle materialen die via de ZINiN Bibliotheek zijn uitgeleend en die daarna in één van onze eigen vestigingen of een andere bibliotheek worden ingeleverd.

Moet ik het boek nog wel binnen een bepaalde periode terugbrengen?

Ja, we hanteren nog steeds dezelfde uitleentermijn van vier weken en gaan ervan uit dat leden de materialen binnen die termijn terugbrengen zodat ze weer kunnen worden geleend door andere leden. Je mag de uitleentermijn maximaal twee keer verlengen als het materiaal niet gereserveerd is.

Mijn boek is kwijt of kapot?

Als je materialen hebt geleend die nu kwijt of kapot zijn, kun je dat aan ons laten weten. We vragen je dan om een vergoeding zodat we het materiaal opnieuw kunnen aanschaffen. Neem contact op met ons om administratiekosten te voorkomen. Samen zoeken we naar een passende oplossing.

Dus als ik een boek leen, mag ik het houden?

Nee, het is de bedoeling dat je het materiaal binnen de uitleentermijn terugbrengt zodat ook anderen het boek kunnen lenen.

Ik had nog een boete, moet ik die nog betalen?

Ja, openstaande boetes moeten nog betaald worden. Vanaf 1 juli 2024 kun je geen boete meer krijgen.

Krijg ik nog wel een inleverherinnering?

Vijf dagen voor het verstrijken van de inleverdatum wordt er een inleverattentie digitaal verstuurd.

Blijft het zo dat gereserveerde boeken en materialen niet verlengd kunnen worden?

Ja, dat blijft zo! Leden die materialen in huis hebben die zijn gereserveerd ontvangen een bericht met het verzoek deze terug te brengen.