Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Weekend van de Wetenschap

In samenwerking met de Sterrenwacht Hellendoorn organiseert de ZINiN Bibliotheek tijdens het ‘Weekend van de Wetenschap’ op zaterdag 5 oktober meerdere workshops! Deze speciale dag is bedoeld om jou warm te laten lopen voor techniek, natuurkunde en astronomie, dus mis het niet!

Er zijn diverse activiteiten en demonstraties waar je de hele dag naar toe kunt gaan. Zo leer je dat een robot niet vanzelf beweegt, maar dat je eerst een computerprogramma moet schrijven om hem te kunnen laten bewegen. Ook kun je gaan leren hoe je een hologram maakt! Je maakt eerst een video, waarna je deze projecteert in een zelfgebouwd hologramprisma. Met behulp van je mobiel of iPad kun je jouw hologram van alle kanten bekijken. Doe mee en ontdek de magie van deze techniek! En natuurlijk kun je ook gaan sterrenkijken met een telescoop.

De activiteiten vinden plaats bij Sterrenwacht Hellendoorn en de toegang is gratis.